כללי בטיחות למלגזות

כללי בטיחות למלגזות

כללי בטיחות למלגזות

קשה לנו לראות את החיים שלנו ללא מלגזות , מלגזונים ועגלות משטחים. דווקא בגלל שהמלגזות נכנסו לנו כל כך עמוק לחיים, חשוב ביותר לשמור על כללי בטיחות מחמירים על מנת למנוע פגיעות ברכוש ובנפש.

המלגזה היא כלי שמצד אחד אינו מסובך להפעלה ועם קורס נהיגה והפעלה קצר תוכלו להפעיל מלגזה ביעילות תוך ניצול מקסימלי של המלגזה. מצד שני מידי שנה מתפרסמים תאונות עבודה שאחדות מהן מסתיימות במוות ובאובדן חיים. כל זאת ברוב המקרים בגלל חוסר הקפדה על כללי בטיחות נאותים. המלגזה אמנם מסוגלת ומיועדת לשאת מטענים כבדים , אבל איך להרים ולשנע את המטענים, דורש שיקול דעת אחראי ומיומן. 


כשם שבעלי מפעלים, מחסנים ותעשיות משקיעים כסף רב ברכישת מלגזות שייעלו את תהליכי העבודה, כך עליהם גם להקדיש את מרב המאמצים ומיטב המשאבים כדי להבטיח את בטיחות בעבודה עם מלגזות . ראשית כל עליהם להקפיד לרכוש מלגזות תקינות המתאימות לאופי העבודה שלהם. דהיינו לרכוש מלגזות המסוגלות לשאת את העומסים הנדרשים במהלך העבודה במפעל כזה או אחר. מלגזות יד שנייה הם הדרך הכי טובה שלכם לקנות מלגזה איכותית במחיר נוח. העמסת משקל חורג על מלגזה שלא מתאימה לכך, יכולה לגרום בקלות רבה להתהפכות המלגזה.


שנית, עליהם לוודא שכל נהגי המלגזות שהם מעסיקים הם בעלי רישיון נהיגה ייחודי למלגזות. בשום פנים ואופן אסור להם להתיר לעובד לנהוג במלגזה מבלי שיש ברשותו רישיון מלגזה בתוקף. כמו כן, על בעלי המפעלים והמחסנים להקפיד שכל נהגי המלגזות עוברים השתלמויות שנתיות וקורסי רענון נהיגה על מלגזות, כמתחייב על-פי התקנות החדשות של משרד התחבורה.


לסיכום, מלגזות הן כלי עבודה מרכזי וחיוני. אולם לצד התועלות הרבות של מלגזות ישנן גם סיכונים בטיחותיים רבים הכרוכים בעבודה עם מלגזות. לכן חשוב להקפיד על כל כללי הבטיחות בעבודה עם ציוד שינוע והרמה כמו מלגזות חשמליות ורגילות, על נהיגה זהירה, על קיום הדרכות בטיחות תקופתיות ועל תקינותן המכאנית של המלגזות.